Aktiviteter for hvilepuls

Sommer betyr for mange lange kvelder til til å slappe av ute i hagen, på balkongen eller terrassen. Men det er også sesongen for å være sosial og det er mye som skjer. Finner du tid til å slappe av? Hva bruker du fritiden din til? Det kan ofte være vanskelig å planlegge egen tid «riktig» da det er 1000 fristelser å kaste seg på – men for å finne indre ro har vi satt sammen noen tips til deg, som får deg til å senke skuldrene og hvilepuls.

Denne måneden deler Saskia og Lisanne fra vårt kontor i Nerderland sine beste råd for hvilepuls og indre ro med deg. De har samlet sine 3 favoritt aktiviteter de gjør når de skal finne roen, koble av og virkelig finne hvilepulsen.

I Oslo Skin Lab tror vi på at skjønnhet kommer innenfra. Med det mener vi hva vi spiser og drikker og hvordan vi tar vare på kropp og hodet. For oss er det også en selvfølge å ta The Solution, vårt kollagentilskudd hver dag. «Skjønnhet fra innsiden» kommer ikke kun gjennom kosthold men også hvordan vi behandler oss selv og kroppen vår. For oss er det også viktig å ta vare på sinnet og kroppen, her er Lisanne og Saskia sine favorittaktiviteter for å finne indre ro og balanse:

Yoga i soloppgang
En øvelse som bare tar 15 minutter av morgenen din, men derimot gir deg en avslappende og harmonisk start på dagen! Lisanne anbefaler deg å sjekke ut "Sunrise yoga with Adriene" på Youtube, det er hennes absolutte favorittstart på dagen!
Vekk kroppen din med å strekke og tøye musklene og samtidig gjør den sterkere med disse positurene. Denne øvelsen gir kroppen gir den energi, slik at du kan få mest mulig ut av dagen – og hvem vil vel ikke det? Vi elsker gode og enkle rutiner som gjør godt for både kropp og sjel.

..Om du ikke liker å stå opp tidlig – har vi et alternativ for deg! Adrienne har flere øvelser på nettet, alt fra 10 minutter til 1 time, noen rolige og andre med mer bevegelse – finn det som passer deg best – det viktigeste er at du setter av litt tid til deg selv.

OSL_Article_3_340x340.jpg

Saskia sitt beste tips for å finne roen og senke skulderene helt er å lese en god bok - finn et sted hvor du ikke blir forstyrret av mobil eller annet mas, gjerne ute i hagen, parken eller på stranden og drøm deg bort inn i boken. Om du ikke er så glad i å lese er et annet fint alternativ å laste ned en god podcast, enten du finner et behagelig sted eller om du tar med deg podcasten på tur. PS. husk sett mobilen på flymodus slik at du faktisk gir deg selv denne "fritiden" helt og holdent.

Poenget er at du trenger ikke så mye mer, bare en avtale med deg selv, tid til å koble av og at du gjennomfører avtalen. Du fortjener å slappe av og gi deg selv og ditt indre litt fokus.